Læs mere om vores
FORLØB FOR nøglemedarbejdere
Forløbet skal resultere i nøglemedarbejdere med højere selvværd og mere gåpåmod.

Det opnår vi ved at opbygge en masse tillid i gruppen, og ved at lære nøglemedarbejderne at åbne op for hinanden. Det gør vi ved at tale sammen (og det gør vi rigtig meget!) og ved at lave forskellige øvelser de første par dage vi er sammen.


Det er nøglemedarbejderne selv, der bestemmer hastigheden og definerer det, de ønsker at fortælle hinanden om.
På den måde lærer de værdien af hvad en gruppe kan ift. et enkelt individ. Og det er meget! Og så lærer de også en hel masse andet. Men til syvende og sidst lærer de hinanden at kende.

På det næste seminar skal deltagerne så endnu tættere på hinanden. Og de skal bestemme, hvor de skal køre Jonathan Cases, og i hvilken rækkefølge.

Når casene er fordelt mellem deltagerne, deltager nøglemedarbejdere i en række ”almindelige Jonathan seminarer”.

VORES VISION

UDVIKLING

1. seminar: Holdet laver en masse gruppeøvelser der skal skabe sammenhængskraft, tillid, fortrolighed og ærlighed. De fordeler også casene mellem sig i nogle mindre grupper.

2. seminar: To procespsykologer fra Jonathan ApS besøger caseholder for at lave et interview. Her bliver caseholder klar over Formål og Program for videre casearbejde. Nogle uger efter kommer gruppen. Her præsenterer caseholder Formålet og fortæller, hvem i caseholders organisation, der skal interviewes og arbejdes med. Når Formålet er præsenteret, og alle på Jonathan Holdet er blevet hørt ift., hvordan de har det, sætter vi casen og interviewene igang. På dag to arbejder Jonathan Nøglemedarbejder Holdet typisk med caseholders organisation.

 

I de resterende 4 seminarer arbejdes der med case.

VORES VISION

FORBEDRING

Resultatet for nøglemedarbejderne er indsigt i og viden om hvordan man håndterer ledelsesmæssige udfordringer.

Udover sparring og viden omkring ledelsesmæssige udfordringer, får nøglemedarbejderne også en masse konkrete værktøjer, som de kan bruge i hverdagen – de lærer simpelthen at tale ”Jonathansk”.

 

 

Det får de højere selvværd af, og de bliver bedre mennesker – og det gavner hele virksomheden.

 

Jonathan ApS beskæftiger sig kun med virksomheder, hvor vi aner et udviklingspotentiale, og hvor ledelsen har et højt ambitionsniveau både med hensyn til virksomhedens kvalitative og kvantitative udvikling.

+ 0
ÅRS ERFARING
+ 0
DELTAGERE
+ 0
JONATHAN FORLØB
ORGANISATION

TEAMET

demo-attachment-44-Group_7543
soeren_387x255

Søren Lerche Jacobsen

Direktør
Cand.merc, medejer
Søren er ansvarlig for sammensætning af Jonathan hold samt IT og økonomi.

Telefon: +(45) 31 59 03 50
Mail: SLJ@JONATHAN-AS.DK

Søren startede i Jonathan i december 2016 efter en direktørstilling i BG Anlægsteknik ApS, som han bestred i seks år. Søren har en dyb indsigt i international virksomhedsledelse gennem de forskellige stillinger, han har haft. Han har bl.a. arbejdet som Business Manager i Carpo Company i Hedensted i to år, hvor han solgte biobrændsel til kraftvarmeværker i Finland og Rusland, og som Key Account Manager i tre år hos Adexi A/S med ansvar for markederne i Tyskland, Island, Estland, Letland og Litauen. 

Søren blev valgt som direktør for Jonathan ApS i marts 2018, og er i dag sammen med sin søster Tea 2. generation af den familiedrevne virksomhed. 

jonathan_staff_tea_387x255

Tea Lerche Jacobsen

Procespsykolog
Cand.pæd.psyk, medejer
Tea udvikler og afholder seminarer i Jonathan.

Telefon: +(45) 40 73 91 50
Mail: TLJ@JONATHAN-AS.DK

Tea har arbejdet i Jonathan siden 2015. Hun er oprindeligt uddannet socialrådgiver og har i en årrække arbejdet med udsatte grupper på gaden i Aarhus. Her har hun skabt et dybt fundament af viden om positiv udvikling af – og vækstpotentiale i – grupper. Siden har Tea læst en kandidat i pædagogisk psykologi og specialet blev skrevet om læringsmetoderne i Jonathan. De erfaringer og metoder, der blev udviklet, er i dag en essentiel del af Jonathans arbejdsmetoder.  

Teas erfaringer med gruppe-synergi og den styrke og læring, der kan vokse her, er nogle af de redskaber, du får med dig fra Jonathans forskellige forløb og seminarer. 

jonathan_staff_erik_387x255

Erik Jacobsen

Proceskonsulent
HA, HD, grundlægger af Jonathan, medejer,
Erik er med til at udvikle processerne på seminarerne.

Telefon: +(45) 40 73 91 50
Mail: EJ@JONATHAN-AS.DK

Da Erik Jacobsen grundlagde og udviklede Jonathan i 1987 sammen med Gori Ehrenskjöld, var det efter flere års passioneret arbejde med udviklingsforløb for mindre og mellemstore ejerledede virksomheder. Han har bl.a. fungeret som konsulent på Jydsk Teknologisk Institut, afdelingen for virksomhedsledelse, i perioden 1979-1987 og deltaget i flere internationale konferencer med fokus på samme. Den grundlæggende vision – både dengang og nu – er at skabe trygge lærings- og udviklingsrum for ejerledere. 

I dag har Erik Jacobsen overladt den daglige ledelse til sønnen Søren, mens han fokuserer på udvikling af forløb og seminarer sammen med datteren Tea.  

kim_ladekjaer_profile-1

Kim Kirk Ladekjær

Proceskonsulent
Cand.agro
Kim er Jonathans nye konsulent. Samtidig bestrider Kim stillingen som CEO hos Boje & Ladekjær.

Telefon: +(45) 21 70 44 62
Mail: KL@JONATHAN-AS.DK

Kim er ejerleder og har haft flere direktør- og chefstillinger i rådgivningsbranchen og den finansielle verden. Kim er optaget af, kontinuerligt at uddanne og dygtiggøre sig for at kunne bidrage til udvikling af deltagernes personlige lederskab og forretning. Certificeringer som Stifinder, Vækstdriver, Innovationsledelse, DiSC og HBDI er en del af værktøjskassen, og taler ind i Jonathans vision om at skabe udviklende forløb, hvor deltagerne i trygge rammer, åbent og indsigtsfuldt, kan involvere sig i hinandens virksomheder. 

Kim blev ansat som konsulent og rådgiver hos Jonathan i 2019 og arbejder tæt sammen med Tea og Erik i udvikling af Jonathans forløb og seminarer.

Et netværk for ejerledere ligesindede udvikling

Jeg har fået tro på, at hvis man arbejder systematisk med sin rolle som leder, så kan du flytte rigtig meget i de mennesker, du skal have med på din vej. Uanset virksomheds type, er det de samme problemer, vi løser.
Det har givet mig en ballast i hverdagen. Jeg er blevet bedre til at håndtere hverdagens udfordringer og jeg har udviklet mig som leder ved at have deltaget i ViV.
Jeg er selv stolt af de valg, jeg har truffet, for de har været rigtige. Det kan jeg med stolthed sige. Men uden "ViV 15" og jer fra Jonathan A/S, er det ikke til at sige, hvordan JCN havde udviklet sig. Vigtigheden i at ansætte dygtige og veluddannede unge mennesker.

VORES HISTORIE

SPECIALISTER I LEDERUDVIKLING

Previous slide
Next slide
LAD OS TALE OM DIG
Se muligheder i udfordringer. Få værktøjer til at udvikle dine kompetencer som leder.